National lazy day: liever lui dan moe! snelle recepten, recepten in 15 minuten

National lazy day: liever lui dan moe! 

Hoera! Vandaag is het in de Verenigde Staten National Lazy Day. De speciale dag die je vanuit je zetel kan vieren! Het is het ideale excuus om een hele dag me-time in te plannen zonder schuldgevoel. Voor de mensen die het nodig vinden, hier is een stapsgewijze handleiding om het beste uit je lazy day te halen. 

1)    Blijf in bed 

Moeite met opstaan? Blijf wat langer in je bed liggen, zo lang jij het nodig vindt. Op de National Lazy Day moet uitslapen volgens ons perfect kunnen.  Hopelijk denkt onze baas er ook zo over ;) 

2)    Vermijd dagdagelijkse klusjes

Een volle wasmand? Een verwilderde tuin? Maak je er niet al te druk om. De klusjes zullen niet weglopen. Je kan ze altijd morgen doen, of de dag daarna.  Ook in het koken mag je vandaag lui zijn. Deze heerlijke recepten zijn in een handomdraai gemaakt. 

quesadilla met guacamole.jpg

Op zoek naar nog snelle recepten? Deze zet je binnen het halfuur op tafel. En deze recepten duren zelfs maar 15 minuten om klaar te maken!

3)    Laat je gedachten los

Nadenken of piekeren vraagt veel energie. En op de National Lazy Day mag je niets doen dat veel energie vraagt. Wist je dat 50% van de dingen waar we over piekeren nooit gebeurt? Vaak maken we ons zorgen voor niets. Zonde van je tijd en energie dus!    

4)    Mindfulness 

In het leven doen we veel dingen op automatische piloot. Mindfulness leert je bewust leven in het hier en nu. Je kan mediteren, maar je kan het ook eenvoudiger aanpakken. Zo kan je proberen om ‘mindful’ te zijn bij de dingen die je doet. Besteed eens alle aandacht aan ingesleten gewoontes die je aan het doen bent, zoals bijvoorbeeld tanden poetsen. Richt je volle aandacht op de smaak van je tandpasta, de trilling van de elektrische tandenborstel, het gevoel van de tandenborstel op je tanden…  

Ook onze ademhaling is een dagelijkse gewoonte. Er zijn 2 soorten ademhaling: de borstademhaling en de buikademhaling. De buikademhaling is gekend als de beste ademhaling omdat je hierbij dieper ademhaalt en meer tot rust komt. Richt eens 5 minuutjes je volledige aandacht op je ademhaling. Wees je ervan bewust van wanneer je inademt en wanneer je uitademt. Als je kan probeer dan diep adem te halen zodat je buik langzaam op en neer laten beweegt. 

Man in hangmat.jpg

5)    Schakel je telefoon uit 

We leven in een maatschappij waar van ons verwacht wordt dat  we 7 dagen op 7 bereikbaar zijn. Laat vandaag je telefoon links liggen of schakel je gsm volledig uit.  Op die manier kan niemand je storen. 

6)    Ontspan 

Luier er vandaag op los en doe niets met een doel voor ogen. Maak er vandaag een leuke dag van met voldoende ontspanning en me-time. Enjoy! 

To do lijst-niets.jpg